IMG_2923u

Kurz osobního řidiče ochránce

0 515

Asociace osobních strážců České republiky, sdružení právnických a fyzických osob poskytující služby osobních strážců, bezpečnostních pracovníků a soukromých detektivů, pořádala začátkem měsíce června kurz Osobní řidič, řidič ochránce I.

Páteční ráno, kolem deváté se v jedné restauraci v Milovicích sešlo 10 přihlášených účastníků ze všech koutů České republiky. Jednalo se hlavně o pracovníky jak v bezpečnostní agentuře, tak v detektivních službách, ale i jedna žena si chtěla zkusit tento na první pohled zajímavý kurz.

Celým kurzem prováděl ředitel asociace pan Pavel Caprata, který se stal hlavním školitelem a k ruce měl pana Jílka, který s radostí se zhostil role pořadatele. Kurzu se v rámci své práce zúčastnily i dvě asistentky firmy I.B.S.A. – czech, která je spřátelenou firmou pořádající asociace, tudíž v závěru jste mohli na letišti v Milovicích vidět „blbnout“ v autě 3 ženy a jak jim to šlo.

Kurz byl rozdělen do dvou částí – teoretické a praktické, které, jak bylo zmíněno se odehrávaly kousek za Prahou, v Milovicích.  V rámci teoretické části se účastníci seznámili s potřebnými informacemi – kdo je vlastně osobní strážce, jak figuruje ve vztahu k zákazníkovi, jaké jsou jeho povinnosti ohledně řízení auta, kontroly a ochrany svěřené osoby. Pan Caprata, jakož to muž s letitými zkušenostmi celý kurz prokládal zajímavými historky a poznatky ze své vlastní praxe. Celá teorie byla poutavá, příjemná i díky tomu, že mezi účastníky vládla uvolněná atmosféra. Závěrem asi dvou hodinové přednášky byl puštěn dokument o osobních strážcích, který zpříjemnil účastníkům oběd.

S plnými žaludky se účastníci přesunuli na blízké letiště, aby se převedla teorie v praxi a ukázalo se co v nich je. Samozřejmě, že mužské ego nechtělo být zahanbeno před ženami, tak málem hned po příjezdu je jednomu účastníkovi povedlo skoro převrátit svůj vůz na střechu. Či se snad ukazoval před chlapy?

První z překážek, které byli na letišti pro účinkující připraveny, byl slalom mezi kužely, jak tam, tak i pozpátku. K dispozici byli dva druhy aut, škoda Felicie a škoda Fabie, samozřejmě bez posilovače a ABS, aby se dalo toho vyzkoušet a naučit co nejvíce. Vlastnosti vozů a dovednosti řidičů se projevily asi nejvíce u druhé překážky, což bylo přerušované dobrzďování a následné vyhnutí se nastražené zátarasy. Nejeden kužel byl sražen a neměly na tom podíl jen ženy.

Zajímavou zkušeností pro mnohé bylo jistě vyzkoušení výdrže pneumatik, které dostaly zabrat při cvičných otočkách, nejvíce při otočce z couvání, smyk o 180 stupňů a rozjezd přímo rovně. Byl slušný adrenalin sednout do auta ať už jako řidič, či jako spolujezdec. Bez pásů jste neměl šanci. Skoro 4 hodinou praktickou část uzavíralo ježdění ve formacích, které bylo vysvětleno během teoretické části, kdy dokonce přišla i názorná ukázka, jak správně má VIP hlídaná osoba vystupovat a nastupovat do auta, jaké jsou pozice osobních strážců a i jak vlastně střílet z auta.  Úplným závěrem bylo poděkování za účast, předání právem zaslouženého certifikátu a přislíbení dalšího, dvoudenního kurzu, kde již účastníci vyrazí vyzkoušet své nabité zkušenosti do terénu.

Admin

Všechny příspěvky autora: Admin

Website: http://www.grandmedia.cz

Podobné články

Přidat komentář

You must be logged in to post a comment.