Postavte se za Google
— 20.3.2019Vlivní youtubeři dostali od společnosti Google nabídku úplaty za videa, která jsou namířena proti reformě evropského autorského práva. O té…
Technologické firmy v čele s Facebookem a Googlem se dohodly na kodexu, kterým chtějí bojovat proti šíření falešných zpráv. Reagují tak na obavy, že tyto zprávy mohou ovlivnit volby. Opatření jsou dobrovolná a mají zabránit zásahu regulátorů a zavedení nových právních předpisů, informovala Evropská komise.
Firmy se v kodexu zavázaly podrobněji kontrolovat reklamy na účtech a webových stránkách, kde se objevují falešné zprávy. Budou také více kontrolovat věrohodnost zpráv.
Ke kodexu se zatím kromě Facebooku a Googlu připojily Twitter, Mozilla a několik inzerentů.
Skupina mediálních poradců však firmy za kodex kritizuje, protože podle nich nepředstavily více konkrétních opatřeních.
Rusko čelí obvinění z ovlivnění prezidentské volby v USA, referenda v Británii o členství v EU v roce 2016 a loňských voleb v Německu. Moskva to popírá.
Evropská komise v dubnu uvedeným firmám sdělila, aby si navrhly kodex. Jinak že budou čelit regulačním zásahům kvůli tomu, že nedělají dost proto, aby odstranily zavádějící nebo nelegální obsah. Firmy proto přišly s vlastním návrhem.
„Odvětví se zavázalo k širokému spektru akcí, od transparentnosti v politické reklamě až po uzavření falešných účtů, a my to vítáme,“ řekla komisařka pro digitální ekonomiku a společnost Marija Gabrielová.
Návrh také zahrnuje odmítnutí plateb od stránek, které šíří falešné zprávy, pomoc uživatelům, aby pochopili, proč jsou cílem určitých reklam a rozlišili reklamu od redakčního obsahu, dodala agentura Reuters.
Zdroj: https://zpravy.idnes.cz/facebook-google-evropska-komise-twitter-mozilla-f6n-/mediahub.aspx?c=A180927_085141_mediahub_jpl
Přidat komentář
You must be logged in to post a comment.