ostraha

Personální krize očima bezpečnostní agentury

0 39

Rekordně nízká nezaměstnanost je v současné době noční můrou všech zaměstnavatelů. Nejinak tomu je i v segmentu bezpečnostních agentur. Pohled „zevnitř“ nám nabídl Ing. Libor Svoboda – jednatel společnosti ABI Special, která bezpečnostní služby v České republice poskytuje od roku 2002, a to převážně v oblasti obchodních center a retailových jednotek.

Nedostatek zaměstnanců je jedním z nejbolestivějších problémů, se kterým se bezpečnostní agentury musí aktuálně vyrovnávat. Vzhledem k rekordně nízké míře nezaměstnanosti je téměř nemožné nacházet nové kvalitní zaměstnance. Práci v ostraze často uchazeči vnímají jako poslední možnou variantu zaměstnání.

„K nepříliš dobré pověsti práce v ostraze do jisté míry přispívá i absence zákona o soukromých bezpečnostních službách.“ podotýká k problému Libor Svoboda. Přestože zaměstnanci ostrahy musí mít certifikát o složení zkoušky profesní kvalifikace, stále mají status běžného občana a pro svoji činnost mají minimální oporu v legislativě. Když k tomu připočteme fyzickou náročnost práce a směnný provoz, velkou zodpovědnost a zároveň nutnost stále častěji čelit zvyšující se agresi problémových osob a v neposlední řadě také nízké možnosti mzdového ohodnocení, není divu, že mnoho potencionálních uchazečů dá přednost práci v jiném oboru.

„Řada zaměstnavatelů se snaží personální krizi vyřešit dovozem pracovní síly ze zahraničí (např. přes propagovaný režim Ukrajina). Od našich zaměstnanců ale požadujeme velmi dobrou znalost češtiny nebo slovenštiny a zároveň orientaci v české legislativě, které zaměstnanci ze zahraničí nemají.“ popisuje další úskalí náboru zaměstnanců Milan Kapucián, personální manažer společnosti.

„Často také narážíme na neochotu ze strany potencionálních klientů přijmout fakt, že pokud má být práce ostrahy odváděna kvalitně, není možné ji dodávat za ceny na hranici minimální mzdy. Hlavně pokud se jedná o veřejné zakázky, bývá často jediným hodnotícím kritériem nabízená cena. Nikdo už ale neřeší, jestli je vůbec možné, za tuto cenu zajistit kvalitní pracovníky. Často pak vyhrávají nabídky firem, které zaměstnávají výhradně pracovníky, na které od státu čerpají příspěvek na podporu zaměstnávání osob se zdravotním postižením. O vhodnosti zapojení těchto osob do systému ostrahy už můžeme jen polemizovat. Samozřejmě záleží na konkrétním zdravotním postižení jednotlivého pracovníka, ale velmi často se pak stává, že na pozicích ostrahy potkáváme pracovníky, kteří v případě reálné hrozby nemají šanci adekvátně reagovat. To pak opět snižuje kredit pracovníků ostrahy v očích veřejnosti.“ vystihuje začarovaný kruh Svoboda.

„Velmi si proto vážím všech našich zaměstnanců, kteří každý den svědomitě plní své povinnosti a svou prací alespoň po kapkách přispívají ke zlepšení vnímání naší práce. Není lepší reference než kvalitně odvedená služba.“

Autor: Ing. Libor Svoboda

https://www.securitymagazin.cz/kauza-tarifu-sbs/personalni-krize-ocima-bezpecnostni-agentury-1404060043.html

Admin

Všechny příspěvky autora: Admin

Website: http://www.grandmedia.cz

Podobné články

Přidat komentář

You must be logged in to post a comment.